20. oktober 2014

Stripecardigan! MIN!

Stripejakken min er ferdig! Eller, neeesten ferdig: Den var fremdeles fuktig da jeg tok bilder, men klarte ikke å vente lenger. Den ble så FIN! Nå ligger den og tørker helt, så er den 100% klar til bruk i morgen.

Oppskrift er kardigan fra den nye nøstebarnboken. Nå er boken levert tilbake til biblioteket, og jeg ønsker meg den til jul.
Garnet er fra MosaicMoon, Merino/nylon sock. Det er litt tykkere enn nøstebarngarn, og tynnere enn babyull (F. eks. Drops BabyMerino) og superwashbehandlet. Farge Colibri, deconstructed set. Dvs at alle fargene i et spraglegarn er farget opp en og en i mininøster.

Stripene ser kanskje tilfeldig ut, men det ligger planlegging bak dem:
-Alle fargene skulle brukes like mye (bortsett fra den brune som jeg plukket ut til å bli kantfarge.
-4 striper av hver farge (for å gjøre det enkelt mtp trådfesting)
-Stripingen ble forskjøvet med 2 for å holde den sammen fargemessig.
-Ensfargete ermer for at det ikke skulle bli rotete.

Knappene dro jeg til knappebutikken og kjøpte, for at jakken skulle se ut som jeg ønsket. Hadde opprinnelig tenkt treknapper men ombestemte meg underveis.


Stripejakkeselfie
Litt tissetrengt jakke på sofaen :)

Nærbilde med de fine knappene

Den perfekte grønnfargen!


2 kommentarer:

  1. Nydelig jakke, og fargene ser absolutt ikke tilfeldig ut! Har du valgt ut fargene selv?

    SvarSlett
  2. Takk! Fargene er egentlig en "colorway" som er delt opp i enkeltnøster. Kjøpt her: http://www.mosaicmoon.com/category_18/Mini-Skein-Sets.htm

    SvarSlett