26. januar 2013

Happy pants!

En skikkelig glad bukse! Denne er strikket i Mosaic Moon MCN DK, farge "Fruits". MCN er en forkortelse for Merino+Cashmere+Nylon, dvs. skikkelig mykt!

Oppskriften er en gratisoppskrift fra Garnstudio/Dropsdesign. Først kjøpte jeg en amerikansk bukseoppskrift som har fått mye skryt på nett, men etter å ha lastet ned et 20 siders kompendium med oppskrift skjønte jeg at amerikansk strikking med teskje ikke var noe for meg.
Så jeg endte opp på en norsk oppskrift på et par linjer. Mye bedre: Bukse med ribbekanter

Jeg strikket den i str 12-18 mnd, og gjorde noen få endringer:

-Ribbekantene ble 6 cm istedenfor 9 (selve buksen i glattstrikk ble da litt lengre enn i oppskriften)
-Strikket inn en hullrad oppe og strikket et knytebånd
-La til et par kortrader bak for bedre plass til bleie :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar